24 Temmuz 2013 Çarşamba

Kyklad Adaları Levitha Adası 2


Ev Yapımı Karides ( Boat made )

Levitha adasından sizlere güzel bir tarif. Kendi ellerimden. Gerekli malzemeleri açıklıyorum...
1) Geveze ve meraklı aynı zamanda karnı aç benim gibi bir girişimci ( İn-Cin'in top oynadığı adada karidesi ele geçirebilmek için ),
2) Muhabbetçi ve alkole düşkün balıkçı ( Karidesleri gönül rızası ile verebilmesi için ),
3) Denizden çıkalı 15 dk olmuş serçe parmağın yarısı büyüklükte kanal karidesleri,

    İnsanlarla sohbet etmenin kimseye zararı yok, bana hep faydası olmuştur. Levitha İsland'tan bahsetmiştim. Bizim bu adada tahminimizden uzun kalmamızın sebebi lanet Meltemi denen, adını Türk'lerin koyduğu Yunan'lı dostlarımızın başına musallat ettiği 7/24 durmadan esebilen bir rüzgar.
İnanılır gibi değil! Orta Ege'nin canına okuyor resmen. Mekan itibari ile bizimde tabiki... Zira Orta Ege'nin tam ortasındayız :) 
      Bu hiçliğin ortasında demirlediğimiz mecburiyet koyuna balıkçı Yorgo geldi. Ne klasik ama. Balıkçı,Yunanistan,Yorgo. 
          -Balıkçı Yorgo'nun teknesi -
Teknesinden kafesler indirdiğini görünce hemen soluğu yanında aldım. Muhabbet, sohbet derken...TA TAA... Beklenen soru soruldu. " Karides'lerden istermisin? " Kibarca " Neden olmasın Yorgo ..."
Hooop , karidesler bizim botta.
       - Bot'taki Karidesler -

İşin zor kısmı buraya kadar olanı idi. Şimdi kolay kısmı. Kafa koparıp sepete doldurma.
      - Karidesler -

Pişirmesi son derece zahmetsiz ve zevkli. Kafalarını koparttığımız karidesleri bolca değirmenden geçmiş karabiber, tuz ve bizim kendi hazırladığımız çok acı kırmızı biber ile karıştırıp,önceden ısıttığım kızgın tavaya attım. Ağzını başparmağımla tuttuğum zeytinyağını bir bukle tavada gezdirdikten sonra başladım tavadaki karidesleri döndürmeye. Kabukları ile. Çıtır çıtır. Acı biberin kokusu burnumu yakmaya başladı bile. Hmmm.
Sonuç mu? Alın size. 
        - Tavada Ev Yapımı Kanal Karidesi -

Bu karides'in kilosu pazarda €35. 
Bize maaliyet ; biraz hoş sohbet...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder