2 Ağustos 2013 Cuma

Kyklad Adaları Koufinisi Adası Yemekleri

     Zorlu bir yolculuktan sonra kaçış adamızdı Koufunisi. Haritada ufak,alelade... Fırtına ile boğuştuktan sonra karaya ayak basmaktı tek amacım, çokta beklentim yoktu açıkçası. Zaten Yunan mutfağının 20 çeşit yemeğinin arasında hapsolmuştum. Musakka,Greek Salat,Saganaki vs. hayal kırıklığı maksimum da. 
Tamda bunları düşünürken demirlediğimiz marinada yanımızdaki tekneden Türkçe konuşmalar. MemorieZ isimli teknenin sahibi aile,bizi selamlıyor. Yıllar evvel keşfettikleri bu adaya taa Marmaris'ten her sene gelip,tatil yaparlarmış. Biraz sohbetten sonra konuyu yemeğe getirdik. Bu çalkantı biraz acıktırdı beni zira :) Yakınlardaki bir restoranı anlata anlata bitiremediler. Adını sordum, bilmiyorlar. Bilmemeleri normal çünkü özellikle böyle küçük adalarda restoran adları bolca sesli harfin arasına serpiştirilmiş Alfa,Beta,Zeta'lardan oluşuyor.
 Ne yalan söyleyeyim doğru düzgün yemek yemem lazım ona göre. Mekanın adı tam olarak olmasada şu; Oi Atairiastoi.
        - Bahçe masaları -
     Yeşil ve sarı masaları,tuz karabiberin yanında tarçın çubukları ile süslenmiş. Garsonlar kibar ve ingilizce biliyorlar.
       - Bahçeden birbaşka görüntü -
     Mekan sahibine kendimi blog yazarı olarak tanıştırdıktan sonra ( :P ) tavsiye edebileceği yemekleri sordum. Standart menünün haricinde günlük olarak değişen ve adadan çıkan taze ürünlerden oluşan birde ekstra opsiyonların olduğunu öğrendim. Şansım dönmeye başladı. Spaghetti'nin en yakışıklı arkadaşı Lobster ( Istakoz ) var günün spesiyalinde :) Bayılırım...
        - Spaghetti Lobster -
        Nefis görüntü zaten benim gözümü doyuruyor, bakalım tadı nasıl?
Hmmm. Istakozun tazeliğinden hiç şüphe yok. Kolunu, bacağını kırdım ve yedim. Makarnaya bir cümle açmalıyım. Kişniş ve fesleğenler tam ayarında domatesle tavada oynaşırken araya sarımsak girmiş, bunu gören aşçı sinirlenip tavaya bir kepçe ıstakozun haşlanan suyundan dökmüş. Sonuç mükemmel olmuş. Aldante Spaghetti-Lobster. Bu yemek benim için bir kaç kez direkten döndü Yunan sularında. Sebep ise iki kişilik servis için istenen €70. Bu restorant da ise €19. Lezzet mükemmel,fiyat makul. Kaçırılmaz bu fırsat.
Fakat bu kadarla kalmadım. Menüde gözüme takılan bir salata vardı, onuda sipariş ettim.

 Lor peynirli,pancar püresi eşliğinde balzamik soslu yeşil salata,
        - Pancarlı Yeşil Salata -
     Sonunda birileri yaratıcılığını kullanmış buralarda. Bu ne enteresan bir kombinasyon? Roka ve Lettuce ( Meşhur Yunan marulu ) nin fresh tadı,damakta kadifemsi bir his bırakan tuzsuz kaşar lorunun üzerinde mor rengi ile ben burdayım der gibi pancar turşusunun püresi. Üzerinde gezdirilmiş balzamik sos. İngilizce tabir ile WOW. Türkçe Vay,Vay,Vay!
Bu mekanı sevdim. Bu adayı da sevdim. Dönüş rotamıza girmeye hak kazandın Koufunisi... Meltemi isterse tabii.( Meltemi; canımıza okuyan rüzgar cinsi )








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder