15 Temmuz 2013 Pazartesi

Patmos Adası Yemekleri

     Midye Saganaki
        - Midye Saganaki -
Patmos adası Yunan adalarının en kutsal kabul edilenlerinden. Detaya girmeyeceğim. Konumuz yemek. Fazla enteresan birşey bulamadım. Klasik ve benim daha evvel bahsettiğim yemekler.Kos adasındaki midye deneyiminden sonra , biraz farklı yöntem ile pişirilmiş midye saganaki ( iki kulplu döküm tava ) sipariş verdim. Kızgın tavada pişirilmiş bu midyeler domates soslu. Tam pişme aşamasında içine beyaz peynir ufalanmış ve tabiki servis edilirken üzerine taze maydanoz. Ana yemek gibi değil. Ekmek bandırmak için birebir. Yanına kesin Uzo. İnanın çok güzel yakışıyor.
Afiyet olsun.

   Nihayet Oniki adaların menzilinden uzaklaştık. Daha değişik şeyler arıyorum aslında damaktadı olarak. Bazı adaları çok turistik buldum , bazılarını çok sıradan. Mesela Laros adası ve birkaç adadan bahsetme gereği bile duymuyorum. Aslında beklediğim birşeydi bu . Nede olsa Türkiye'ye yakın ve turistik adalar. Daha bizim balıkçılardaki meze çeşidinin onikide birini bile bulamadım Oniki Adalarda. Meze ismi aynı , gerisi hikaye :) Darısı Kyklad'ların başına....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder